Presedintele PSD, Liviu Dragnea, s-a intalnit, la Viena, cu cancelarul Austriei, Christian Kern, unde a discutat despre taierile de paduri din Romania. „Romania va fi deschisa spre companiile austriece”, a dat asigurari Dragnea.
PSD si Liviu Dragnea au acuzat de nenumarate ori guvernul tehnocrat ca este antiroman si ca vinde tara strainilor, favorizand companiile occidentale. Iata ca acum Dragnea s-a dus personal pana la Viena pentru a da asigurari ca firmele din Austria nu vor avea probleme in exploatarea padurilor romanesti.
„Am discutat astazi cu Christian Kern, Cancelarul Austriei, despre programul economic al #PSD pentru a aduce mai multi romani in clasa de mijloc, despre dezideratul firesc al accederii Romaniei in Schengen, despre cooperarea noastra in cadrul strategiei Dunarii.
Totodata, cum in programul nostru de guvernare avem un proiect de impadurire masiva, am discutat si despre taierile de paduri. Am spus ca vom introduce reguli clare, precise si dure in ceea ce priveste regimul taierilor forestiere. #Romania va fi deschisa spre companiile austriece, cu conditia sa respecte legea si protectia mediului”, a anuntat Dragnea pe Facebook. Drept multumire, cancelarul Austriei a declarat ca il sprijina pe Dragnea.
Cea mai cunoscuta firma austriaca din zona exploatarilor forestiere este Holzindustrie Schweighofer. Aceasta se afla inca in centrul unui imens scandal, fiind considerata responsabila de jaful din padurile Romaniei.
Pe pagina de Facebook a organizatiei ecologiste Agent Green a fost publicat recent un document ce demonstreaza puternicele legaturi dintre Holzindustrie Schweighofer si PSD. Proprietarul companiei, Gerald Schweighofer, a fost decorat de Ion Iliescu, in ultimul sau an de mandat ca presedinte, cu Ordinul National „Pentru Merit” in grad de Cavaler.
Gerald Schweighofer a primit decoratia dupa numai un an de cand a intrat in afacerile cu lemn in Romania.
Gerald Schweighofer a venit in Romania in 2003 ca investitor strain, cu planul de a face afaceri cu lemn. A inceput cu o fabrica la Sebes. In timp, s-a ajuns ca aproximativ 90.000 de vagoane de tren pline cu busteni sa intre anual pe portile fabricilor sale. Intr-un vagon de tren intra circa 45 de metri cubi de lemn.