Opel a prezentat oficial noua generație a modelului Astra și a anunțat că în 2023 va lansa o versiune full-electrică a acestui model. Opel a anunțat în iulie că va deveni o marcă exclusiv electrică în Europa din 2028. Marca germană este din ianuarie parte a grupului Stellantis din care mai fac parte brand-uri precum Fiat, Peugeot sau Citroen.
Astra-e va concura mai ales cu Volkswagen ID3.
Ce spune compania despre noua Astra
A șasea generație se lansează anul acesta ca o mașină cu look sportiv în cinci uși, mai spațioasă totuși decât predecesoarea sa. Noua generație a fost concepută și dezvoltată la sediul Opel din Rüsselsheim, unde va începe producția în această toamnă. Noul venit aduce inovații clasei compacte, pe care clienții le cunoșteau anterior numai de la vehiculele mai scumpe. De exemplu, pe actualul model Astra debutează cea mai recentă versiune a blocurilor optice adaptive Intelli-Lux LED Pixel Light. Tehnolgia vine direct de pe nava amiral a mărcii Opel, modelul Insignia, iar cu cele 168 elemente LED, și deschide drumul în segmentele de piață compact și mediu.
Astra a fost a noua cea mai vândută mașină din segmentul său unde merg foarte bine modele precum Volkswagen Golf, Skoda Octavia și Ford Focus, Renault Megane, Toyota Corolla, Seat Leon și Peugeot 308.
Opel Astra era una dintre cele mai vândute mașini din lume acum două decenii. În 1999 și-a găsit în Europa 670.000 de clienți și în 2005, peste 512.000, pe o piață în care se vindeau mult mai puține modele diferite decât acum. 2011 a fost ultimul an în care Astra a depășit nivelul de 300.000, iar în 2017 s-au vândut 216.000 mașini. În 2019 Astra și-a găsit 136.000 de cumpărători, iar anul trecut 70.000.
Opel face parte din Stellantis NV, un grup auto de mari dimensiuni creat ca urmare a fuziunii dintre Groupe PSA și FCA Group în ianuarie 2021. Împreună cu marca soră Vauxhall, compania este reprezentată în peste 60 de țări din întreaga lume.
Până în 2024, va fi disponibilă o variantă electrificată a fiecărui model Opel.