UPDATE ora 17.50: La scurt timp după ce ministrul Ciucă a declarat că a vorbit cu ministrul mediului pentru deblocarea situației, Tanczos Barna a învinovățit compania Blue Air pentru suspendarea zborurilor, despre care a spus că nu are nicio justificare pentru decizia luată. ”Decizia a de suspenda aceste zboruri este inacceptabilă. Blocarea conturilor de către AFM nu justifică anularea zborurilor. Ministerul Transporturilor nu le-a dat dreptul sa-si suspende zborurile. Cer Blue Air să reia imediat zborurile,să-și respecte obligațiile. Să se adreseze AFM, să solicite o reeșalonare, să-și rezolve problemele. Are datoria de a plăti aceste olbligații către bugetul de stat. S-a ajuns în această situția deoreacere Blue Air nu și-a respectat obligațiile”, a declarat Ministrul Mediului.
UPDATE, ora 17.30: Întrebat de reporteri despre situația creată în urma suspendării curselor Blue Air, prim-ministrul Ciucă a declarat că a luat legătura cu ministrul Mediului, Tánczos Barna, și i-a cerut deblocarea situației, “pentru a nu lăsa românii prin aeroporturi”.
Mai devreme, compania aeriană anunțase că suspendă până luni toate zborurile de pe aeroporturile din România, din cauza blocării conturilor de către statul român.
Știrea, în forma inițială
“Din cauza unei situații neprevăzute constând în poprirea tuturor conturilor companiei Blue Air Aviation S.A. de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate a pleca de pe Aeroporturile din România, până luni, 12 Septembrie 2022. Toate zborurile planificate din afară României către orice aeroport din România, astăzi 6 septembrie 2022, vor fi operate conform orarului publicat”, a transmis compania într-un comunicat de presă.
Conducerea Blue air precizează că acesastă măsură vine “la scurt timp după declarațiile publice și instigările directe de <<nu mai cumpăra bilete Blue Air>> propagate în spațiul public de către Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a statului român“. Compania invocă trei cauze care au dus la suspendarea zborurilor:
- Distrugerea semnificativă a încrederii pasagerilor în Blue Air, generând pierderi de peste 5 milioane de euro, prin reducerea volumului de vânzări bilete;
- Creșterea presiunii din partea furnizorilor cheie ai societății Blue Air Aviation S.A. de a achita sumele necesare operării zilnice în avans (lucru imposibil acum, în condițiile popririlor tuturor conturilor societății);
- Blocarea tuturo discuțiilor purtate la Londra de acționariatul Blue Air cu 2 mari firme de investiții interesate în intrarea în acționariatul Blue Air și sprijinirea societății în recuperarea pierderilor suferite în cei 2,5 ani în care a trecut prin cele mai mari dificultăți din întreaga istorie a industriei aeronautice mondiale.
Reamintim, în urmă cu două luni, Protecția Consumatorilor a amendat Blue Air cu două milioane de euro, din cauza celor 11 mii de zboruri anulate în doar un an.