Smarter_way_USA

Orange România a realizat o cifră de afaceri în 2020, în creștere față de anul precedent

Anul 2020 s-a dovedit a fi un an profitabil pentru Orange România. Grupul a publicat rezultatele financiare pentru anul precedent, iar potrivit cifrelor, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 304 milioane de euro, în creștere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Orange România a anunțat joi rezultatele financiare pentru cel de-al patrulea trimestru al anului 2020, disponibile la 31 decembrie. Astfel, potrivit cifrelor, în intervalul octombrie-decembrie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 304 milioane de euro, în creștere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Această evoluție este determinată de o creștere a vânzărilor de echipamente, înregistrată în contextul în care multe dintre activitățile economice s-au mutat în mediul digital. Cifra de afaceri totală pentru 2020 este de 1,076 miliarde de euro.

La 31 decembrie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.727.000 de clienți, în creștere cu 1% comparativ cu finalul T4 2019. Serviciile fixe în bandă largă aveau 403.000 de clienți, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2019.

Cum s-a dezvoltat rețeaua Orange România în 2020

În 2020, Orange a continuat dezvoltarea rețelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populație și 4G+ pentru peste 65% dintre români față de 53% la final de 2019. La finalul anului, 230.000 de locuitori din 503 de localități nou-acoperite au primit acces la conectivitate 4G.

Dacă în 2019, rețeaua Orange 5G era prezentă în 4 orașe, 2020 a adus conectivitatea 5G în 15 orașe din România, iar capitala este 100% acoperită. Dincolo de viteze comparabile cu cele de fibră optică, cu maxime de 1,2 Gbps – de până la 10 ori mai mari decât 4G, rețeaua Orange 5G permite inovații tehnologice ce aduc îmbunătățiri semnificative viitoarelor proiecte de orașe inteligente, mobilitate, media etc.

Dezvoltările la nivel de infrastructură au fost făcute în condițiile îmbunătățirii eficienței energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor în funcție de trafic și prin folosirea unor soluții ce reduc cantitatea de curent electric necesar în centrele de date și în incintele de telecomunicații. Aceste acțiuni reprezintă o parte dintre eforturile Orange pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător.

Servicii pentru companii și sectorul public

În 2020, Orange a fost partener de digitalizare pentru clienții din sectorul public și privat, iar pentru adaptarea activității la noile condiții cele mai cerute soluții tehnologice au fost de lucru colaborativ, call center și securitate cibernetică. În același timp, Orange a răspuns rapid, într-o situație de criză, la nevoile spitalelor ori ale școlilor.

Ca parte a implicării sale în procesul de digitalizare a educației în România, Orange a livrat peste 180.000 de tablete, pe parcursul anului, pentru ca elevii să poată continua învățarea online. Acest demers este completat de cel al Fundației Orange, care a investit peste 550.000 euro în educație digitală în 2020 și a adaptat platforma de învățare Digitaliada la noile condiții de învățare pentru mai mult de 35.000 de elevi, profesori și părinți.

În 2020, veniturile din servicii IT&C, destinate companiilor, au cunoscut o evoluție constantă cu o creștere de 20% față de 2019.

Servicii financiare mobile

Serviciile financiare Orange Money sunt utilizate de peste 260.000 de clienți, în creștere cu 50% față de finalul lui 2019. De asemenea, baza de carduri emise s-a dublat în 2020 ducând și la o dublare a numărului de plăți efectuate cu cardurile de debit Orange Money în T4 2020 comparativ T4 2019. Din noiembrie 2020, clienții Orange pot crea mult mai ușor un cont în aplicația Orange Money, datorită fluxului de înrolare 100% online. Ca urmare a simplificării procesului, a crescut de trei ori numărul utilizatorilor care aleg un mod digital de înregistrare în aplicație, comparativ cu T4 2019.

Servicii digitale

În perioada octombrie-decembrie 2020 mult mai mulți consumatori au optat pentru servicii și achiziții online, generând o triplare a comenzilor e-commerce față de T4 2019. Nevoii de servicii digitale a răspuns și Yoxo, primul abonament 100% digital din România, ce a cunoscut o creștere constantă pe parcursul ultimelor luni.

Continuând tendința de la începutul anului, clienții au fost mult mai interesați să verifice prin platforme digitale informații despre serviciile proprii Orange, să ceară sfaturi și să facă plăți ori reîncărcări PrePay. Astfel, numărul utilizatorilor activi My Orange a crescut cu 35% în 2020 față de finalul anului trecut, în timp ce numărul de conversații cu chatbot-ul Djingo a crescut cu 80% față de anul anterior.

“Anul 2020 a dovedit valoarea infrastructurii telecom și rolul său în susținerea economiei digitale în România. La Orange, am demonstrat încă o dată robustețea și capacitatea de inovare a rețelei, chiar și în cele mai solicitante condiții. În același timp, atingerea unui nivel de acoperire 4G a 99,2% din populație ne aduce mai aproape de scopul nostru social de reducere a decalajului digital, prin acces la o rețea de calitate, care conectează români din toate zonele.

Viziunea noastră strategică, axată pe digitalizarea serviciilor, s-a observat și în nivelul de performanță financiară și comercială. Am susținut procesul de transformare digitală a companiilor, în vederea asigurării continuității business-ului. De asemenea, numărul clienților care s-au îndreptat spre soluții digitale de self-care a crescut semnificativ, iar modelul de business axat pe simplitate și transparență în zona de servicii financiare mobile a atras un număr dublu de clienți spre Orange Money,” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Sursa: capital.ro


Vezi reducerile de sezon din magazinele:

eMag , Evomag , Libris , Vegis , QuickMobile , FashionDays


Nu uita sa dai SHARE daca ti-a placut acest articol!


Investește la bursă prin:

76% din conturile CFD de retail pierd bani

NOTE & Risk warnings: Your capital is at risk. CFDs are complex instruments and come with a high risk of losing money rapidly due to leverage. 79.17% of retail investor accounts lose money when trading CFDs with this provider. You should consider whether you understand how CFDs work and whether you can afford to take the high risk of losing your money. I AM NOT A FINANCIAL ADVISOR and THIS IS NOT INVESTMENT ADVICE. I am just sharing my opinion and views alone on the market. What you do with your own money is your own responsibility. Seek a licensed CPO or financial advisor before you make any investments. Any references to historical price movements or levels is informational and based on external analysis and we do not warranty that any such movements or levels are likely to reoccur in the future. The financial services provided by this website carry a high level of risk and can result in the loss of all your funds. You should never invest money that you cannot afford to lose. Please be advised that certain products and/or multiplier levels may not be available for traders from EEA countries due to legal restrictions.

In ce investim la bursa ?

Investeste in actiuni la bursa:




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.