Smarter_way_USA

Limita de viteza in interiorul localitatilor, marita la 70 de km/h pentru autoturismele de categoriile A si B

Mai mulți senatori PSD, printre care și liderul grupului din Senat, Mihai Fifor, au depus o propunere legislativă care prevede majorarea limitei de viteză în localități, de la 50 de km/h la 70 km/h pentru autovehiculele din categoriile A și B, și 60 de km/h pentru celelalte categorii de autovehicule, iar indicatoarele rutiere vor trebui să aibă inscripționată și perioada efectuării lucrărilor pe carosabil.

Proiectul de lege este semnat de senatorii PSD Sorin Bota, Ioan Deneș, Mihai Fifor și Șerban Nicolae și a fost depus la Senat marți, în calitate de primă Cameră sesizată. Proiectul prevede că limita de viteză în localități este de 70 km/h pentru autovehiculele din categoriile A și B și de 60 de km/h pentru celelalte categorii de autovehicule.

În plus, proiectul mai prevede că indicatoarele rutiere provizorii de avertizare și restricționare a vitezei în trafic aflate pe sectoarele de drum unde au loc lucrări vor fi însoțite de plăcuțe adiționale, lizibile, inscripționate cu perioada de desfășurare a lucrărilor și intervalul orar în care se execută acestea. În plus, la expirarea perioadei de execuție, înscrisă pe plăcuțele adiționale, indicatoarele rutiere își pierd valabilitatea.

Inițiatorii menționează că, prin creșterea vitezei de circulație în interiorul localităților, se permite ”fluidizarea traficului pe drumurile aglomerate din România și reducerea timpilor de condus pentru șoferi, reducându-se oboseala acestora”. În expunerea de motive se mai menționează că este nevoie ca pe indicatoarele rutiere să apară și perioada de desfășurare a lucrărilor pe carosabil, întrucât în prezent sunt multe indicatoare rutiere care restricționează viteza, participanții la trafic fiind obligați să le respecte deși nu mai sunt valabile.

În prezent, limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h. Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A și B, și limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul Poliției rutiere. De asemenea, pe anumite sectoare de drum, ținând seama de împrejurări și de intensitatea circulației, administratorul drumului, cu avizul poliției rutiere, poate stabili și limite de viteză inferioare, dar nu mai puțin de 10 km/h pentru tramvaie ți de 30 km/h pentru toate autovehiculele.


Vezi reducerile de sezon din magazinele:

eMag , Evomag , Libris , Vegis , QuickMobile , FashionDays


Nu uita sa dai SHARE daca ti-a placut acest articol!


Investește la bursă prin:

76% din conturile CFD de retail pierd bani

NOTE & Risk warnings: Your capital is at risk. CFDs are complex instruments and come with a high risk of losing money rapidly due to leverage. 79.17% of retail investor accounts lose money when trading CFDs with this provider. You should consider whether you understand how CFDs work and whether you can afford to take the high risk of losing your money. I AM NOT A FINANCIAL ADVISOR and THIS IS NOT INVESTMENT ADVICE. I am just sharing my opinion and views alone on the market. What you do with your own money is your own responsibility. Seek a licensed CPO or financial advisor before you make any investments. Any references to historical price movements or levels is informational and based on external analysis and we do not warranty that any such movements or levels are likely to reoccur in the future. The financial services provided by this website carry a high level of risk and can result in the loss of all your funds. You should never invest money that you cannot afford to lose. Please be advised that certain products and/or multiplier levels may not be available for traders from EEA countries due to legal restrictions.

In ce investim la bursa ?

Investeste in actiuni la bursa:




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.